Fabricat la Porțile de Fier – Asociaţia Pro-Mehedinţi

Proiectul „Made in the Iron Gates (Fabricat la Porțile de Fier)”, din cadrul Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia a fost finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul de Asistență pentru Preaderare (IPA) și cofinanțat de statele partenere în program.

Proiectul a fost implementat de Asociația Pro-Mehedinți în parteneriat cu Organizația Turistică a Municipalității Majdanpek din Republica Serbia.

Obiectivul general al proiectului a fost crearea premiselor pentru dezvoltarea socio-economică bazată pe dezvoltarea calității turismului transfrontalier.

Activităţile derulate în proiect au fost:

  • Organizarea echipei și lansarea proiectului;
  • Crearea bazei de date  “Made in the Iron Gates”;
  • Crearea emblemei “Made in the Iron Gates”;
  • Organizarea a 5 seminarii pe tema Competențelor Antreprenoriale;
  • Workshopuri de artizanat;
  • Schimb de bune practici în turism;
  • Conferința româno-sârbă “Dezvoltarea turismului comun în zona Porțile de Fier”;
  • Expoziția “Made in the Iron Gates“;
  • Realizarea a 10 reportaje turistice „Made in The Iron Gates”;
  • Crearea Centrului Virtual de informare turistică;
  • Informarea și publicitatea proiectului;
  • Managementul de proiect.

Rezultatele atinse prin proiect sunt:

  • Crearea bazei de date cu toate informațiile turistice din zona Porțile de Fier;
  • Crearea emblemei “Made in Iron Gates” pentru identitate regională;
  • Crearea a 10 modele de suveniruri cu obiectivele turistice reprezentative;
  • Susținerea a 5 seminarii pe teme de competențe antreprenoriale;
  • 20 români și 5 sârbi invățați să fabrice suveniruri;
  • Broșura Cartea Artizanilor din zona Porțile de Fier;
  • Ghidul „Cum să capitalizezi potențialul natural și uman al satelor”;
  • Conferința româno-sârbă “Dezvoltarea turismului comun în zona Porțile de Fier”;
  • 1 expoziție de suveniruri Made in the Iron Gates;
  • Fondarea Asociației româno-sârbe pentru turismul din zona Porțile de Fier;
  • Realizarea a 10 reportaje turistice;
  • 1000 DVD-uri cu cele 10 reportaje turistice;
  • Crearea Centrului Virtual de informare turistică.

Grupul țintă al proiectului a fost format din:

  • 100 localnici români participanți la seminarii;
  • 20 localnici români participanți la workshopurile de artizanat;
  • 5 localnici sârbi ce vor fi învățați să utilizeze mulaje pentru crearea de suveniruri;
  • 25 de localnici români certificați ca administratori de pensiune;
  • minim 41 de participanți la conferința Româno-Sârbă;
  • 300 de tour-operatori români și sârbi;
  • 10.000 turiști ce vizitează zona Porțile de Fier;
  • Autorități locale din Mehedinti și Bor;
  • Vizitatori din Mehedinţi și Bor.